Volga Forum
Pt. cei pasionati de vechile tovarase Socialiste.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Volga Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE VOLGA FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
sweet_barbie din Mehedinti
Femeie
24 ani
Mehedinti
cauta Barbat
24 - 46 ani
Volga Forum / Non Auto / Definitia frigului  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Definitia Frigului

+20°C - Grecii îmbracă puloverele (dacă şi le găsesc).

+15°C - Cei din Hawai pornesc caloriferele (dacă le au).
...
+10°C - Americanii tremură, ruşii seamănă porumb.

+5°C - Îţi poţi vedea respiraţia. Maşinile italiene nu mai pornesc. Norvegienii fac o baie. Ruşii conduc cu geamurile deschise.

0°C - Apa îngheaţă în America , în Rusia doar se întăreşte.

-5°C - Maşinile franceze nu mai pornesc.

-10°C - Începi să plănuieşti o vacanţă în Australia .

-15°C - Pisica insistă să doarmă în patul tău. Norvegienii îmbracă puloverele.

-18°C - Primăria din New York porneşte caloriferele. Ruşii fac ultimul picnic din sezon.

-20°C - Maşinile americane nu mai pornesc. Cei din Alaska încep să poarte mâneci lungi.

-25°C - Maşinile germane nu mai pornesc. Cei din Hawai sunt morţi.

-30°C - Politicienii încep să discute despre cei fără locuinţe. Pisica preferă să doarmă în pijamaua ta.

-35°C - Prea frig pentru a mai gândi. Maşinile japoneze nu mai pornesc.

-40°C - Plănuieşti o baie fierbinte care să dureze două săptămâni. Maşinile suedeze nu mai pornesc.

-42°C - Transporturile sunt oprite în Europa. Ruşii mănâncă îngheţată pe stradă.

-45°C - Toţi grecii sunt morţi. Politicienii chiar încep să facă ceva pentru cei fără locuinţe.

-50°C - Genele încep să ţi se lipească atunci când clipeşti. În Alaska , oamenii îşi închid ferestrele de la baie.

-60°C - Urşii albi încep să migreze spre sud.

-70°C - Iadul îngheaţă.

-73°C - Serviciile speciale finlandeze îl evacuează pe Moş Crăciun din Laponia. Ruşii poartă căciuli cu urechi.

-80°C - Avocaţii bagă mâinile în propriile buzunare.

-114°C - Alcoolul etilic îngheaţă. Ruşii nu sunt fericiţi.

-273°C - Zero absolut, mişcarea atomilor se opreşte. Ruşii poartă cizme.

-295°C - 90% din planetă e moartă. Echipa de fotbal a Rusiei devine campioană mondială.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 239
Mulţumesc pentru o lecţie amuzantă .
Însă, am citit recent două articole:
1. Memorii REALE ale unui om din Iakutia(URSS), "Cum să condici maşina la temperaturi -60...-65 de grade Celsius", o experienţă REALĂ (!!!!) Aş spune moldoveneşte: "tare interesant!!"
2. O poveste înfricoşătoare despre o călătorie cu Volga între două oraşe siberiene, distanţa 500 km, temperatura -43, pe timpul căreia autorul a murit şi a fost salvat de nişte şoferi ai MANului, care de fapt au murit cu o săptămână mai devreme (!). Extrem de amuzant şi straşnic.

Nu le postez pentru că sînt în limba rusă. Poate, o să traduc cîndva...


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 12 ani
   
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 203
Acuma, daca ne-ai facut curiosi, pune-le sa vedem si noi, chiar daca sunt in limba rusa. Ne vom descurca cu google translate, sau cu ceva microsoft translator, sau cu babelfish, vedem noi.
Zille trecute a fost pe TVR Cultural un film Spargator de gheata in Arctica, cu nava ruseasca Arktika, iar la urma cu orasul Norilsk. Aviz amatorilor, mai devreme sau mai tarziu va fi redifuzat. L-as pune pe rapidshare, dar mi-e de ACTA  .


pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241

Donul Linistit a scris:

Mulţumesc pentru o lecţie amuzantă .
Însă, am citit recent două articole:
1. Memorii REALE ale unui om din Iakutia(URSS), "Cum să condici maşina la temperaturi -60...-65 de grade Celsius", o experienţă REALĂ (!!!!) Aş spune moldoveneşte: "tare interesant!!"
2. O poveste înfricoşătoare despre o călătorie cu Volga între două oraşe siberiene, distanţa 500 km, temperatura -43, pe timpul căreia autorul a murit şi a fost salvat de nişte şoferi ai MANului, care de fapt au murit cu o săptămână mai devreme (!). Extrem de amuzant şi straşnic.

Nu le postez pentru că sînt în limba rusă. Poate, o să traduc cîndva...


1. -60, -65 de grade     !!! Mi se face rau numai cind ma gindesc! Iarna asta, in Bucuresti, au fost in jur de -17/-11 grade. (In alte orase s-a ajuns chiar si la -27 de grade.) Teribil! Cred ca a fost cea mai friguroasa iarna pe care am trait-o eu. Si zapada a fost extrem de abundenta. Cea mai friguroasa iarna din istoria Romaniei a fost in 1954. Cred ca asta de-acum a fost a doua, dupa cea din '54. Spun asta oameni mai in virsta ca mine. Ciudat e ca frigul a venit brusc si, pina atunci, a fost foarte cald, o iarna aproape mediteraneana. Am auzit ca in Ucraina a fost si mai frig. Unii pretind ca iernile din urmatorii zeci de ani vor fi la fel, fie din cauza faptului ca, in urma incalzirii globale, s-a topit calota glaciara si e umezeala in atmosfera, fie pentru ca soarele nu mai da suficienta caldura. Ar fi groaznic sa fie asa, sper ca aceste previziuni sa fie false.

2. Sorei mele i-a povestit un taximetrist un lucru asemanator, care i s-a intimplat unui coleg de-al lui, pe vremea lui Ceausescu. A luat, noaptea, pe la 1, o femeie cu fiica ei, de vreo 10 ani. Le-a dus la o adresa si femeia i-a spus sa astepte, ca iau ceva de-acolo si vor merge la alta adresa. I-au spus sa urce cu ele, ca sa nu stea degeaba in masina, ca s-ar putea sa dureze. Au urcat, au intrat in apartament, femeia a inceput sa adune niste lucruri. In acest timp, taximetristul s-a dus la toaleta. Si-a dat ceasul jos, ca sa se spele pe miini si l-a uitat in baie. Au plecat si le-a dus pe cele doua la o alta adresa. A doua zi, a constatat ca si-a uitat ceasul. S-a dus la adresa respectiva, a batut la usa, dar nu i-a raspuns nimeni. Un vecin i-a zis ca nu mai sta nimeni acolo de citiva ani. S-a dus la Militie si au mers impreuna la blocul respectiv. Au fortat usa. In apartament nu era nimeni si era plin de praf, ca si cum nimeni nu mai locuia acolo de ani de zile. Si-a gasit ceasul in baie. In urma cercetarilor, Militia a ajuns la concluzia ca cele doua persoane care au locuit acolo au murit intr-un accident de masina, in urma cu citiva ani.

Nu stiu daca taximetristul a inventat chestia asta sau nu. El a zis ca, la vremea respectiva, s-a scris despre acest lucru in revista "Flacara", condusa de Adrian Paunescu. Daca-i asa, sigur e adevarat, pentru ca, in acele vremuri, nimeni nu avea curajul sa inventeze asemenea lucruri si sa se si duca la Militie.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
kaza
Tovaras

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 50
TOVARASE AM RAS CU LACRIMI  .MULTUMESC

_______________________________________
cine nu are un ims sa-si cumpere

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241

kaza a scris:

TOVARASE AM RAS CU LACRIMI  .MULTUMESC




_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
marczello_b
Cetatean

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 44

Tovarasul a scris:


Donul Linistit a scris:



2. Sorei mele i-a povestit un taximetrist un lucru asemanator, care i s-a intimplat unui coleg de-al lui, pe vremea lui Ceausescu. A luat, noaptea, pe la 1, o femeie cu fiica ei, de vreo 10 ani. Le-a dus la o adresa si femeia i-a spus sa astepte, ca iau ceva de-acolo si vor merge la alta adresa. I-au spus sa urce cu ele, ca sa nu stea degeaba in masina, ca s-ar putea sa dureze. Au urcat, au intrat in apartament, femeia a inceput sa adune niste lucruri. In acest timp, taximetristul s-a dus la toaleta. Si-a dat ceasul jos, ca sa se spele pe miini si l-a uitat in baie. Au plecat si le-a dus pe cele doua la o alta adresa. A doua zi, a constatat ca si-a uitat ceasul. S-a dus la adresa respectiva, a batut la usa, dar nu i-a raspuns nimeni. Un vecin i-a zis ca nu mai sta nimeni acolo de citiva ani. S-a dus la Militie si au mers impreuna la blocul respectiv. Au fortat usa. In apartament nu era nimeni si era plin de praf, ca si cum nimeni nu mai locuia acolo de ani de zile. Si-a gasit ceasul in baie. In urma cercetarilor, Militia a ajuns la concluzia ca cele doua persoane care au locuit acolo au murit intr-un accident de masina, in urma cu citiva ani.



Eu stiam o varianta a povestii in Timisoara, cu un baiat care a cunoscut o fata intr-o seara la o serata dansanta si a condus-o pana acasa. A doua zi a trecut pe la ea sa o vada, dar parintii ei i-au spus cu stupefactie ca fata lor a murit cu 7 ani in urma intr-n accident de masina cand se intorcea de la o serata dansanta.


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 12 ani
   
marczello_b
Cetatean

Din: Timisoara
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 44

marczello_b a scris:


Tovarasul a scris:


Donul Linistit a scris:



2. Sorei mele i-a povestit un taximetrist un lucru asemanator, care i s-a intimplat unui coleg de-al lui, pe vremea lui Ceausescu. A luat, noaptea, pe la 1, o femeie cu fiica ei, de vreo 10 ani. Le-a dus la o adresa si femeia i-a spus sa astepte, ca iau ceva de-acolo si vor merge la alta adresa. I-au spus sa urce cu ele, ca sa nu stea degeaba in masina, ca s-ar putea sa dureze. Au urcat, au intrat in apartament, femeia a inceput sa adune niste lucruri. In acest timp, taximetristul s-a dus la toaleta. Si-a dat ceasul jos, ca sa se spele pe miini si l-a uitat in baie. Au plecat si le-a dus pe cele doua la o alta adresa. A doua zi, a constatat ca si-a uitat ceasul. S-a dus la adresa respectiva, a batut la usa, dar nu i-a raspuns nimeni. Un vecin i-a zis ca nu mai sta nimeni acolo de citiva ani. S-a dus la Militie si au mers impreuna la blocul respectiv. Au fortat usa. In apartament nu era nimeni si era plin de praf, ca si cum nimeni nu mai locuia acolo de ani de zile. Si-a gasit ceasul in baie. In urma cercetarilor, Militia a ajuns la concluzia ca cele doua persoane care au locuit acolo au murit intr-un accident de masina, in urma cu citiva ani.



Eu stiam o varianta a povestii in Timisoara, tot prin anii '80, cu un baiat care a cunoscut o fata intr-o seara la o serata dansanta si a condus-o pana acasa. A doua zi a trecut pe la ea sa o vada, dar parintii ei i-au spus cu stupefactie ca fata lor a murit cu 7 ani in urma intr-n accident de masina cand se intorcea de la o serata dansanta.


_______________________________________
I will rock your socks off!!!

pus acum 12 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 239

zedman a scris:

Acuma, daca ne-ai facut curiosi, pune-le sa vedem si noi, chiar daca sunt in limba rusa.


Zedmane, ţi-a plăcut?
Dar iată şi articolul promis (cu numărul 1), tradus de un translator online.


Sent: Vagif -07 [or. Iakutsk], 29.07.1999 12:25:05

Deci, eu am avut o experienta de sase ierni iakutiene, doua din ele cu masina, pot spune cum sa conduci masina iarna şi sa ramai pe roti. Cea mai scazută temperatură la care a trebuit să plec, a fost de -58. Cel mai important lucru – sa ai un garaj încălzit! Apoi, cumparati un ulei de transmisie de iarnă, motorina - nu neapărat (explicat mai târziu).
Acum să vorbim despre caroseria. În partea de jos masina se acopera cu o bucată de pânză, de la bara de protectie pana la capatul cutiei, si cat de strans posibil ataşat de corp, mai putine lacune - mai bine. Apoi luaţi o bucată de carton sau o foaie de hârtie şi închideţi radiatorul - acest lucru este necesar ca sa nu patrunda aer rece.
Apoi, deschideţi capota şi luati o bucată de pasla, şi acoperiti spaţiul - sa nu existe fisuri, şi în cazul în care ventilatorul radiatorului este mecanic, acesta poate fi înlăturat.
Cuptorul răceste bine motorul, dar dacă cuptorul nu o face sufucient, foaia de carton poate fi scoasa de la  radiator, dacă nu reusesti sa ingheti ... Deci, şasiul este izolat, vă puteţi gândi acum despre conducătorul auto.
Prea multa căldură se pierde prin geamuri. Pentru a preveni acest lucru, vom face "geamuri duble". Reteta iakutiana pentru "fereastră cu geamuri duble" este urmatoarea. Se ia lut (brut garnitura de cauciuc, etc), şi geamul nou (al doilea) se pune pe cel existent, apoi se lipeşte banda in jurul perimetrului de geam, fără  fisuri, nu ar trebui să fie nici cea mai mica fisura.
Astfel, intre geamuri este un strat de aer, care va reţine căldura. Pentru geamurile laterale puteti lua un geam de fereastra obişnuită, tăiat pentru a se potrivi. Prin instalarea geamului dublu noi am evitat glazura de sticla. NU EXISTA nici un alt mod de a scapa de bruma pe geamuri! Sare si lichid sint eficiente numai până la -30 de grade.
Acum să vorbim despre salon. In masina mea este un strat de izolaţie obisnuita şi in plus un covor deasupra (1,5 cm), în portiere – un strat de fetru sau MDF. Apoi scoateţi banca din spate, acoperiti spatiul cu pâslă şi instalati-o din nou. Este necesar ca sa nu sufla din portbagaj.
Şi ultima procedura - instalăm încă un cuptor. Nici o dificultate, doar un furtun mai lung si încă un radiator.  Nu conteaza ce tip de anvelope avem. Chiar cea mai avansată super-dunlop peste o oră sau două devine pătrată. Trebuie să se rostogolească.
Acum puteţi merge. Procedăm în felul următor. Dimineaţa plecam din garaj. Ajungem la destinaţie, părăsim masina, închidem şi o lăsăm. Motorul nu se opreşte!!! În caz contrar nu-l mai porneşti niciodată. Odată l-am oprit, a fost doar  -42 grade afară, peste 3 ore cu mari dificultăţi a mers - baterie buna a fost ...
În timp ce maşina vibreaza la relanti, este necesar din timp în timp, să ieşim şi să batem în jos gheaţă de pe toba de eşapament - odată am ratat cumva şi gaura  s-a dovedit a fi complet îngheţată, gheaţă a urcat deja în interiorul, motorul s-a oprit, desigur… Apoi am bătut cu o şurubelniţă mult timp.
Viteza maxima de deplasare este de 40 km / h, pentru că e ceaţă grea si nu se vedea nici negru ca smoala. Unii susţin că furtunuri de frână trebuie unşi cu petrol, dar eu personal cred că această declaraţie este îndoielnică. Nu o fac.
Procesul de frânare este foarte interesant. Pedala nu trebuie apăsată, doar atinsă, numai un impuls mic şi practic trebuie să frânezi cu motor. Da, şi amortizoare-s congelate ...
Iar când vine primavara, să zicem, la sfârşitul lunii mai, vom merge la magazin şi să cumpărăm tot felul de anterele, glandele (balamale, capace ...) şi schimbăm.
Dacă cineva nu înţelege de ce în cutia si puntea trebuie turnat uleiul de iarnă iar în motor - nu, explic: deoarece masina este in mod constant la relanti, motorul nu se răceşte, iar transmisia stă şi rigidizează în linişte, şi dacă cutia are arborele de intrare care împinge cumva uleiul, puntea nu o face şi acolo se lasă o bucată de brânză. În puntea mea era Nigrola de la început, aşa aproximativ 20 de minute am încercat să mut maşina până la spasme, du-te du-te, dar discul de ambreiaj a ars – primavara l-am schimbat ...
Şi încă ceva: atunci când stăm la benzinărie, motorul nu oprim, de asemenea; şi este necesar să umpli maşina cu benzină în mănuşi, că în cazul în care benzina ajunge pe mâini - totul! krandets! Rămâi fără piele. Ei bine, se pare că nu am uitat nimic, mai întrebaţi. Mult noroc iarna!
P.S. În cooperative artizanale motoarele nu se opresc timp de şase luni...



_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Foarte interesant!

_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 203

Donul Linistit a scris:


Zedmane, ţi-a plăcut?

Stai un pic, abia acum am intrat pe forum. Adica mai devreme, dar am ramas lipit de pozele alea din URSS. Multumesc pentru link! O sa ma uit neaparat! Macar asa mai invat si eu rusa. Daca va fi sa ne intalnim vreodata, neaparat vorbim ruseste. Poate cand iesim la pensie.

Interesante instructiunile de mai sus. Dar si sa tii motorul pornit 6 luni... Pe de alta parte, ori asa, ori deloc. Asta e valabil si la masinile moderne?
Ma intreb: au masini Diesel pe acolo, sau sunt toate numai cu benzina?

Imi amintesc cate ceva din emisiuni de pe Discovery. Un englez sau american era prin Siberia, cazat la o familie de acolo. Ies amandoi afara si gazda pleaca sa aduca masina. Il intreaba strainul: a vrut sa porneasca? Zice ala: a pornit usor, ca acuma nu-i asa frig. Se uita englezul la termometru: -40 grade. Zice: dar cand e aici frig? Zice gazda: pe la -70. Avea si o statie de emisie-receptie cu generator cu manivela. Probabil nu rezistau bateriile la frig. Vehiculul care mai ducea localnicii la oras sau le aducea una-alta, provizii, era un transportor cu senile.
Inca una si ma duc. Intr-un oras la mare [nu stiu in care republica] nu era curent, nu mai stiu de ce. Aveau un submarin nuclear in port si de la el alimentau orasul.


pus acum 12 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 239

zedman a scris:


Stai un pic, abia acum am intrat pe forum. Adica mai devreme, dar am ramas lipit de pozele alea din URSS. Multumesc pentru link!.

Şi mie imi sint tare dragi pozele astea. E patria mea


zedman a scris:

O sa ma uit neaparat! Macar asa mai invat si eu rusa. Daca va fi sa ne intalnim vreodata, neaparat vorbim ruseste. Poate cand iesim la pensie.

Da? Iar eu credeam că să vorbim româneşte Însă, am citit că te-ai renunţat la ideea de a cumpăra o Volgă (sau Pobedă, e trist. In caz contrar intilnirea nu era aminata pina la pensie.


zedman a scris:


Interesante instructiunile de mai sus. Dar si sa tii motorul pornit 6 luni... Pe de alta parte, ori asa, ori deloc. Asta e valabil si la masinile moderne?

Absolut.


Ma intreb: au masini Diesel pe acolo, sau sunt toate numai cu benzina?

Ba da, in anii 70 au apărut KAMAZuri cu diesel, iar mai devreme erau camioanele cu motoare IaMZ-236, 238 etc. Au muncit cu succes pina la -70, dar... fără nici o oprire de 6 luni. Nu contează (după cum ai citit mai sus) nici combustibilul, nici uleiul. Kraz, KAMAZ etc in varianta specială pentru Nord aveau încălzirea combustibilului in rezervor.
Exista un ordin pentru şoferi şi mecanici:
1.In cazul in care in maşina a mai rămas 50% (sau mai puţin) din volumul combustibilului maxim - cursa este interzisă. Mergi la benzinăria.
2. Dacă in drum s-a oprit motorul - poţi arde ORICE: roţi, benzina, banca din cabina, motorina, lemn din platforma, ulei din transmisie. Orice reparaţii lîngă motor erau categoric INTERZISE, pentru că în 5 minute motorul se răcea aşa, că, cabina-i ridicată, chiar dacă va fi reparat nu-l mai porneşti niciodată.

In armata au utilizat instalaţii pneumatice (150 atm) pentru a porni motoarele diesel KrAZ.

Colegul meu a fost într-o deplasare la Magadan iarna. Zice, au ieşit din Magadan spre aeroport cu un PAZ-3206 (varianta de Nord, desigur). Era vreme nu prea rece, doar -43 grade, dar vintul a crescut puternic, cind au ajuns. Circa 80-100 m/s.    Au aflat la aeroport, că toate cursele sint aminate din cauza vintului. S-au intors la şofer: "Du-ne inapoi".
"Vedeţi vintul? - răspunde - stăm aici cîteva zile, tovarăşilor! A INCEPUT!!!" - şi cu aceste cuvine magice scoate din portbagaj, - atenţie, - odgoane, cirlige... şi colegul meu observă cirligele montate chiar direct in asfaltul locului de parcare! Şoferul fixează autobuzul cu ajutorul odgoanelor, să nu fie răsturnat de vint, şi pleacă  in clădirea aeroportului. Trei zile au stat in fotolii din sala de aşteptare, nu puteau pleca.
Susţine că e adevărat, dacă temperatura e mai scăzută de -40...-45 de grade in jurul tău se observă numai ceaţă, orice suflare in aceeaşi clipă cade ca gheaţă pe guler ş.a.m.d.


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 12 ani
   
luchi volga
Membru de partid

Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 110
tovarăşe m-ai dat gata .eşti tare.spasiva!

_______________________________________
SOVIETSKAIA CONSTRUKŢIA

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Merci luchi!

_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241

Donul Linistit a scris:


zedman a scris:

O sa ma uit neaparat! Macar asa mai invat si eu rusa. Daca va fi sa ne intalnim vreodata, neaparat vorbim ruseste. Poate cand iesim la pensie.

Da? Iar eu credeam că să vorbim româneşte Însă, am citit că te-ai renunţat la ideea de a cumpăra o Volgă (sau Pobedă, e trist. In caz contrar intilnirea nu era aminata pina la pensie.


Vin si eu! Se poate?


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 203

Donul Linistit a scris:


2. Dacă in drum s-a oprit motorul - poţi arde ORICE: roţi, benzina, banca din cabina, motorina, lemn din platforma, ulei din transmisie.

Si in articolul celalalt zicea ca a pus pe foc scaunele, rotile etc. Credeam ca e gluma, imi dau seama acum ca, de fapt, poti sa arzi toata masina pentru supravietuire.

Donul Linistit a scris:


In armata au utilizat instalaţii pneumatice (150 atm) pentru a porni motoarele diesel KrAZ.

Au fost si la noi, tot la armata.
La Transgaz, daca bine imi amintesc, mai au motoare rusesti, in doi timpi, cu starter pneumatic. Au vreo 2-2,5m inaltime, fiecare cilindru cu chiulasa separata [vreo 40-50cm diametru]. Actioneaza compresoarele ce baga gaz metan in magistrala, care are cam 1m diametru.


pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Dupa parerea mea, ar trebui organizat un club (cu forumul sau, cu intilniri intre membri) de posesori ai tuturor masinilor rusesti, nu numai GAZ-uri. GAZ, Moskvici, Lada, ZiM, ZiS, ZiL. Spre exemplu, mai exista, in Romania, citeva ZiM-uri. Eu stiu trei, unul bleu, unul negru si unul alb. Si stiu si un ZiL negru, din anii '50 sau '60.

Ador toate masinile rusesti clasice, inclusiv Moskvici 408, 412, 1500 si Lada 1200/1500.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 239

Tovarasul a scris:

Dupa parerea mea, ar trebui organizat un club (cu forumul sau, cu intilniri intre membri) de posesori ai tuturor masinilor rusesti, nu numai GAZ-uri.


De fapt, classiccar.ro reprezintă un astfel de forum. In alta ordine de idei, forumul dat, volga.3xforum, nici el nu este împotriva altor maşini de epoca, indiferent de fabrica.


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la