Volga Forum
Pt. cei pasionati de vechile tovarase Socialiste.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Volga Forum | Reguli | Inregistrare | Login

POZE VOLGA FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Bby67
Femeie
19 ani
Bucuresti
cauta Barbat
19 - 70 ani
Volga Forum / Socialista / GAZ 31029  
Autor
Mesaj Pagini: 1
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 14 ani
Postari: 239
Felicitări pentru faptul că respecţi maşinile sovietice!
Din păcate deocamdată 31029 nu reprezintă nici o valoare istorică, pentru că a fost lansată în anii de cea mai sinistră distrugere a complexului industrial rus, ceea ce a provocat o calitate "exorbitantă", caroseria rugineşte ca şi cum se află într-un acid.

Ar fi foarte bine ca dumneata, cu cunoştinţele tale şi experienţa ta te-ai apuca de un GAZ-20 sau GAZ-21 - nişte capodopere ale industriei unei ţări Mari.


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Va salut domnule violiv, vad ca avem in comun pasiunea pentru armele de foc clasice (rusesti si nu numai). Un revolver Nagant nu aveti? E unul din preferatele mele.

Sau macar un Tokarev ori un Makarov...

Sau - de ce nu? - un Smith & Wesson model rusesc.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
violiv
Cetatean

Din: Constanta
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4
Vorbiti de lucruri sfinte !!!

Legile noastre nu prea te lasau sa ai pistolase prin dulapul cu arme. Abea anul acesta s-a schimbat ceva si se pot inscrie ca arme de colectie. Inca asteptam normele de aplicare ale legii si cred ca anul viitor vor aparea si in posesia oamenilor de rand (ca pana acum numa anume categorii privilegiate aveau dreptul) ceva arme din cele pomenite si nu numai.

S&W Russian e o piesa foarte rara...costa scump si se gaseste greu.
Makarov si TT sunt ieftinioare si sunt diponibile in numar semnificativ.
Cu revolverul Nagant poate fi o problema...rusiii au vandut cateva mii peste granite in urma cu ceva ani, atunci era piata vestica si de peste ocean plina de ele, la preturi derizorii. Acum sunt mult mai rarute.

N-am "colectionat" in mod special arme rusesti. Cu astea trag frecvent ca-si fac treaba serios si-s de incredere.
Am fost un pic mai patriot si-am strans o minuscula colectie de arme romanesti, lucruri despre care si mai putini decat cei ce stiu de Volga stiu c-au existat...printre ele este si un pistol TT dar fabricat in Romania anilor "50.

Numa bine, Vio


pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241

violiv a scris:

Am fost un pic mai patriot si-am strans o minuscula colectie de arme romanesti, lucruri despre care si mai putini decat cei ce stiu de Volga stiu c-au existat...printre ele este si un pistol TT dar fabricat in Romania anilor "50.


Stiam ca TT a fost arma reglementara a armatei romane, dar nu stiam ca s-a fabricat si in Romania. Tula-Tokarev este un pistolet extrem de fiabil, inspirat din Colt 1911 si din Browning. Viteza glontului este foarte mare, mai mare decit cea a celorlalte pistoale din epoca (400 si ceva de metri pe secunda, comparativ cu 300 si ceva al celorlalte arme).

Daca vorbim de arme romanesti, trebuie sa amintim si de revolverele Buescu si Dimancea.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
Tovarasul
Prim Secretar

Din: Bucureşti
Inregistrat: acum 13 ani
Postari: 241
Stiu ca, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, armata romana a avut pistoale Beretta (9 mm scurt, nu prea eficient pentru o arma de razboi), dar nu stiu daca s-au fabricat si la noi.

Avem si pistoletul Carpati, inspirat dupa Makarov care, la rindul sau, e inspirat din Walther PP - o arma excelenta.


_______________________________________
Peugeot 404 din 1964

M-a-njurat copilul? A spus ceva? A facut ceva? (Traian Basescu)

pus acum 12 ani
   
violiv
Cetatean

Din: Constanta
Inregistrat: acum 12 ani
Postari: 4
Buescu am vazut intr-o colectie privata, Dimancea numai la muzeu.
Beretta nu s-a fabricat in Ro.

Dintre armele de inspiratie sovietica, in Ro s-au fabricat:
- Mosin-Nagant in ultima configuratie, cu teava scurta si baioneta rabatabila precum si o varianta pentru lunetisti avand ceva modificari fata de orice varianta sovietica - lungimea tevii de 66 cm, tragaci si optica de conceptie romaneasca.
- SKS
- Pistolul TT

Se mai fabrica inca celebrul AK intr-o gramada de variante si calibre precum si PSL-ul care este o modificare romaneasca a AK-ului

Ca idee generala, la fel ca la Volga, exista diferente mari de calitate de-a lungul timpului. Cele facute in anii "50-60" impresioneaza si astazi prin nivelul calitativ, pana la urma fiind doar arme dedicate "soldatului prost", cele din anii "70 inca merg iar ce este post "90 mai bine lipsa....am una facuta in 92 si s-a dus dupa doar 400 focuri.

Revenind la subiectele forumului si la topic (ca sa nu ne certe moderatorul    ) privitor la Volga mea:
- tabla nu e chiar asa rea - are 15 ani si urmele de rugina sunt chiar discrete; doar tobele de esapament s-au dus
- majoritatea sub-ansamblelor sunt suficient de trainice cat sa nu fi trebuit sa schimb nimic metalic la ea
- furtunele de cauciuc sunt catastrofa si nici seturile noi achizitionate din Moldova nu s-au dovedit mai grozave, ca si o gramajoara de garniturele ce au trebuit inlocuite mai toate
- radioul original a picat in scurta vreme in schimb restul instalatiei electrice functioneaza fara probleme...probleme cu becurile ce au niste dimensiuni total particulare
- puntea rigida spate + arcurile cu foi si cuplul relativ modest la roata o fac mult mai usor de condus pe zapada-gheata decat mergea BMW-ul de care am amintit
- garda la sol generoasa si tractiunea OK, chiar daca-i numa pe spate, mi-a permis s-o folosesc si la vanatoare si s-a comportat peste asteptari in teren
- absenta servo-directiei e compensata de sistemul cu recirculare de bile (parca ?) si volanul cat roata carului si care e chiar usor de manevrat odata ce te inveti...i-am montat un maner ca de combina agricola si-o manevrez cu o singura mana fara probleme
- tractiunea spate, puntea fata cu unghi de bracaj foarte mare, rotile din fata si cele din spate plasate foarte in fata si ampatamentul scurt o fac incredibil de manevrabila pentru cat de mare e la prima vedere - numa de unde iese un Tico nu pot intra in loc
- carburatorul dublu-corp in serie iti permite sa gestionezi rezonabil consumul....se simte la pedala cand se deschide si a doua clapeta si daca stai potolit merge sub 9l/100 km. Daca vrei s-o forjezi ai o mica rezerva de cuplu si putere deschizand a doua treapta, coroborat cu masa mica a masinii fata de actualele moderne (sub 900 kg goala) merge si un sprint dar se plafoneaza iute undeva catre 130 km/h. 110 km/h pe autostrada e chiar confortabil. I-am adaugat ceva filtre pe traseul benzinei ca sa nu mai suflu in jicloare...
- imi place ca porneste la prima cheie indiferent de vreme si temperatura, vara sau iarna....daca stii sa-i gestionezi "socul" manual precum si "draperiile" din fata radiatorului, circulatia uleiului prin radiatorul de ulei si priza de aer - asta-i o parte din farmecul ei. Imi place cand ma roaga amici mai tinerei si mai invatati cu electronica sa-i las s-o conduca si nu-s in stare nici s-o porneasca iar daca si incep sa mearga abandoneaza dupa 50-100 m
- imi place schimbatorul de viteze plantat ca la camioane direct in cutie (cu 5 trepte !!!) , fara tije de transfer si cu o cursa impresionanta. I-am pus un maner ce l-a prelungit cu vreo 15 cm asa ca acum ajunge aproape la nivelul volanului
- imi place ca are geamurile laterale drepte, cu rama generoasa la caroserie si poti merge cu ele deschise fara sa ai prea mare curent in masina chiar la viteze mari ... nu-mi place aerul conditionat
- imi place parbrizul aproape vertical si panoramic ce ofera o vedere perfecta, mult peste modernele de astazi cu parbrizul foarte inclinat si montanti cat un stalp de telegraf, facute parca special sa nu vezi pietonul atunci cand faci la stanga
- imi place suspensia fata si faptul ca toate articulatiile, inclusiv caseta de directie, sunt facute cu compensare a uzurii...si gresaj manual la 5000 km - sunt mecanici de service care nu stiu ce-i aia...
- imi place spatiul interior peste tot foarte generos - in compartimentul motor poti sa intri complet ca s-o surubaresti, in portbagaj incape un volum incredibil iar in interior stai si pe locurile din spate mult mai confortabil decat la multe moderne, plus ca poti dormi intins pe bancheta din spate
- franele pe tamburi pe toate rotile nu-s cele mai performante posibil da' daca te inveti sa mergi potolit nu-i nicio problema chiar la franari de urgenta
- nu regret deloc absenta electronicii moderne si nici faptul ca e stilul de masina langa care trebe sa petreci cateva ore in fiecare saptamana ca sa te poti increde in ea

Poate in timp o sa iau mai amanuntit, pe bucatele, ce ghidusii mecanice au strecurat rusii in ea.


pus acum 12 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la