Volga Forum
Pt. cei pasionati de vechile tovarase Socialiste.
Lista Forumurilor Pe Tematici
Volga Forum | Lista de useri | Reguli | Inregistrare | Login

POZE VOLGA FORUM

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
AlexandraPopa
Femeie
21 ani
Bucuresti
cauta Barbat
21 - 36 ani
Volga Forum / Volga M21 / Statistici, data fabricaţiei    
Autor
Mesaj Pagini: 1
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 238
Am cules nişte statictici, vă prezint graficul funcţiei "Numărul respectiv depinde de data fabricaţiei", precizie - 2-3 săptămîni. Mîine-poimîine voi ataşa document xls, de acum înainte fiecare îşi poate stabili data fabricaţiei.

De asemenea e interesantă şi tendinţa creşterii numerelor de şasiu, caroserie, motor.

În 1963 (la seria 3) au început să utilizeze un chit plastic (în loc de staniu) pentru şlefuirea caroseriei la maşini pentru piaţa internă (M-21L, apoi GAZ-21R). De asta au sistat să bată numărul caroseriei lîngă uşa de şofer şi l-au mutat pe scutul de motor lîngă radiator.
Numerele din nou au început din zero (vezi graficul albastru).

În acelaşi timp modelele de export (21S, 21US) ca şi totdeauna au fost şlefuite de staniu, de aceea aceste maşini aveau "caroserie de tehnologie mai veche" şi respectiv numărul lîngă portieră de şofer. Numerele lor de caroserie au continuat normal (graficul verde).



_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 8 ani
Site  
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 238
Să nu uităm şi despre tabelul de atribute a seriilor 1,2,3, precum şi perioadă, în care au fost fabricate. Aproximativ.



_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 8 ani
Site  
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 203
Cate ceva despre aparatele radio montate pe Volga 21:
http://gaz21.su/index.php?showtopic=3470
O traducere aproximativa:
1956: seria 1, seria a 2-a – cu plusul la masa: A-9.

1958: seria a 2-a – unde medii in partea de sus a scalei, unde lungi in partea de jos.  Plusul la carcasa.

Martie 1960: seria a 2-a cu minusul la masa – receptor A-12 si convertor de tensiune electromecanic VP-9 [БП-9].
Mai tarziu, dupa trimestrul II/1960: receptor A-12, acum undele lungi sunt in partea de sus a scalei, undele medii in partea de jos. Respectiv si mecanismul cu sageata ce indica gama este invers.

Seria a 2-a: receptor A-12 cu convertor de tensiune tranzistorizat VP-12 [БП-12]. Data tranzitiei – necunoscuta (aproximativ 1963).

Seria a 2-a si, uneori, seria a 3-a: receptor A-12A, convertor de tensiune VP-12 [БП-12]. Cu cablaj imprimat. Data tranzitiei – necunoscuta (aproximativ 1964).

Mijlocul anului 1965, seria a 3-a: receptor A-18, pentru export A-18E [cu UUS norma vest, banda care in URSS era folosita pentru radiolocatie].


pus acum 5 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 238
Bravo, Zedman! Mulţumesc!
(Doar БП-12 aş translitera ca BP-12, ci nu VP. Pentru că se citeşte "BePe").


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 5 ani
Site  
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 203
Da, e greseala mea. Am tradus cu Google si apoi am corectat in graba, ca am tradus la servici, cand nu aveam ce face [ca acum  ].
Pacat ca nu este buton "Modifica". O sa fiu mai atent pe viitor!
Am incercat acum din nou, vad ca traduce cand BP, cand VP.
Multumesc de corectare! M-am gandit eu sa-ti trimit pe email sa vezi textul inainte de a-l pune pe forum, dar poate deja ai destula treaba pe cap.
Destul de greu de tradus, sunt cuvinte si prescurtari care nu stiu ce inseamna. De exemplu КПК la radioul din 1962 e reductor cu roti dintate? Iar la cel din 1960 este mecanism cu melc?
Nu sunt sigur daca бочка inseamna carcasa. De amuzament, uite ce am gasit cu Google:
http://life-panorama.narod.ru/praskovia.html
Si nu prea am inteles la mecanismul cu sageata: indica gresit gama de unde dupa ce scala a fost "rasturnata"?


pus acum 5 ani
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 238
Dar e o muncă f. meticuloasă! Mii de laude.


Pacat ca nu este buton "Modifica". O sa fiu mai atent pe viitor!

Ai drepate, din păcate nu este. valy susţine că astfel de buton nu-l poate introduce.


M-am gandit eu sa-ti trimit pe email sa vezi textul inainte de a-l pune pe forum, dar poate deja ai destula treaba pe cap.

Nu e nici o problemă. Cred că cunoşti adresa mea electronică.


De exemplu КПК la radioul din 1962 e reductor cu roti dintate? Iar la cel din 1960 este mecanism cu melc?

КПК înseamnă "condensator ceramic variabil" şi reprezintă două plăci ceramice cu un strat de metal, care asigură capacitatea circa 4...15 picofarazi. Fără roţi dinţate, desigur, dar una dintre aceste plăci de fapt e o roată fără dinţi.
Condensator variabil din 1960, într-adevăr, arată ca un mecanism cu melc.


Nu sunt sigur daca бочка inseamna carcasa.

Ai dreptate, asta e. (Dar nu are nimic în comun cu butoaie de iarba tămăduitoare din pagina afişată.



Si nu prea am inteles la mecanismul cu sageata: indica gresit gama de unde dupa ce scala a fost "rasturnata"?

Nu, desigur, indică corect


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 5 ani
Site  
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 203
Ooops... Cand am vazut КП si ёмкость m-am gandit la ceva reductor pentru condensatorul variabil [коробка передач].
Presupun ca astea doua ar fi obiectele discutiei:


9.4KB


pus acum 5 ani
   
zedman
Prim Secretar

Din: MS
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 203
Mai multe detalii despre radiourile de pe Volga-21. Multumiri userului Donul Linistit pentru informatii si ajutor la traducere!

1956:
seria 1, seria a 2-a – cu plusul la masă: A-9.
A-9 s-a fabricat până la finele anului 58.

1958: seria a 2-a. Aparat de radio A-12. UM (unde medii) în partea de sus a scalei, UL (unde lungi) în partea de jos.  Plusul la carcasă.
A-12 e tot fără UUS, doar cu două game.

Martie 1960: seria a 2-a cu minusul la masă – Aparat de radio A-12 şi convertor de tensiune electromecanic BP-9 [БП-9].
Mai târziu, după trimestrul II/1960: receptor A-12, acum UL se află în partea de sus a scalei, UM în partea de jos. Respectiv şi mecanismul cu săgeata ce indică gama este  inversat corespunzător.
Seria a 2-a: Aparat de radio A-12 cu convertor de tensiune cu tranzistoare BP-12 [БП-12]. Data tranziţiei – necunoscută [aproximativ 1963].
Seria a 2-a şi, uneori, seria a 3-a: receptor A-12A, convertor de tensiune BP-12 [БП-12]. Cu cablaj imprimat. Data tranziţiei – necunoscută [aproximativ 1964].

Mijlocul anului 1965
Seria a 3-a: Aparat de radio A-18, pentru export A-18E [cu UUS norma vest, bandă care în URSS era folosită pentru radiolocaţie].


Comparaţie între două aparate radio A-12: din 1960 (jumătatea anului, minus la carcasă şi din 1962 / Diferenţe:
1. La aparatul mai vechi gama UL e jos, gama UM e sus. La receptorul din 1962 – din contră, UL e deasupra. Dacă e necesar să schimbi scala cu una mai recentă [pe una de mai tîrziu] nu e simplu, pentru că săgeata ce indică gama de unde se află în stânga şi, respectiv, funcţionează invers. Acesta este un aspect foarte important, deoarece este vizibil de către pasager; în funcţie din ce an e maşina.
2. În interior: prinderea becurilor. În 1960 – cleme din sârma, toate becurile la fel. În 1962 – becurile orizontale cu cleme din sârma, becurile verticale cu suport din aluminiu.
3. Condensator trimmer (semivariabil): în 1960 – cu şurub, în 1962 – cel uzual de tip disc.

În manual scrie că au fost receptoare A-12 cu montaj în aer [în spaţiu] şi A-12A cu montaj pe cablaj (imprimat).

A-12 a avut atât varianta cu “+” la carcasă, cât şi cu “-“. Interesant că n-au fost diferenţiate prin litere.
Convertoarele de la A-9 şi A-12 sunt în 90% din cazuri unul şi acelaşi, trebuie numai văzut dacă polaritatea trebuie modificată. Este conectat astfel:
A-9 – toate sunt cu plusul la masă;
A-12 – până în martie 1960 toate cu plusul la masă.
În aceste două cazuri convertoarele sunt interschimbabile cu siguranţă.

După 1960 până prin 1964 A-12 venea cu minusul la carcasă şi acelaşi convertor electromecanic. În acest caz covertorul se potriveşte la A-9, trebuie doar să inversezi condensatorii, să pui la masă câteva puncte la convertor sau la A-9, pentru ca polaritatea să fie ca la aparat. Depinde de polaritatea de la maşină.
Aproximativ din 1964 până la mijlocul anului 1965 A-12 a venit cu convertor cu tranzistoare. Şi astea, în principiu, se potrivesc cu A-9, numai polaritatea trebuie refăcută corect; dar asta este neoriginal.

http://www.rw6ase.narod.ru/000/rez2/a9.html
http://rw6ase.narod.ru/000/rez2/a12.html
http://rw6ase.narod.ru/000/rez2/a18.html


pus acum 5 ani
   
katalin5
Cetatean

Inregistrat: acum 1 an
Postari: 1
referitor la graficul cu seriile de sasiu si caroserie, seria ce caroserie la modelul R este poansonata in fata radiatorului, dar seria sasiu este poansonata undeva, sau doar e mentionata pe placuta cu serii?

pus acum 11 luni
   
Donul Linistit
Prim Secretar

Din: KIEV
Inregistrat: acum 9 ani
Postari: 238

katalin5 a scris:

doar e mentionata pe placuta cu serii?


Doar pe plăcuţă cu serii.

Imaginile de mai sus din postare #1 au dispărut în legătură cu lucrări tehnice la platforma qip.ru. Aşteptăm...


_______________________________________
"Ultimul om din societatea socialistă se află deasupra primului om din societatea burgheză" (I.V.Stalin)

pus acum 6 luni
Site  
Pagini: 1    
Mergi la